Schimbare

23 12 2009

Este frumoasa si bogata limba romana iar faptul de a inota purtat de curentul sensurilor mi-a dat intotdeauna o senzatie aparte, de nefireasca fericire. Si sunt multe cuvintele care, in devenirea lor, capata semnificatii si culori nemaivazute ca niste stranii si exotice fapturi submarine supuse legilor necunoscute ale adancurilor.

De douazeci de ani incoace, termenul „schimbare” pare a fi suferit o naturala, deloc ciudata mutatie genetica, parca inadins spre a confirma legile evolutionismului. Daca pe vremea lui Ceasca „a schimba” se rezuma la o banala pereche de ciorapi, din ce in ce mai des, in zilelel noastre, il utilizam spre a defini o transformare mult mai ampla si complicata, a vietii si sperantelor noastre de viitor. Definim acum schimbarea mai mult ca pe o inlocuire, ca pe o alta alternativa la ceea ce exista deja si poate fi imbunatatit, sfera politicului fiind subiectul principal al noului sens.

La un anumit nivel insa, dinamica intelesului ne depaseste putin, din acest punct de vedere fiind noi, poate, un pic prea conservatori: ne dorim o schimbare a ceva sau a cuiva determinant, uitand ca metamorfoza noi insine am decis-o si ca tine in primul rand de noi a da continuitate acestui proces. De aceea cred ca, pentru a schimba cu adevarat, trebuie sa ne schimbam noi insine, sa invatam – nu sa cersim! – ca a cere mai mult este singura modalitate de a schimba.

Pentru anul care va sa vie va urez, voua tuturor si mie insumi, sa ne schimbam si sa schimbam in bine. Sarbatori fericite si „La multi ani!”

Acțiuni

Information

3 responses

3 01 2010
Florin

Eugen, imi place cum scri, am postat aici la Schimbare , pentru ca o astept in general, ( eu vorbesc de pe pozitia omului simplu ) nu am preferinte politice, clasa politica in sondajul tau o votez la pozitia penultima, asa ca m-am hotarat sa o mai parodiez din cand in cand… intr-un fel al meu…
in rest…
UN AN NOU MAI BUN SA AI, LA MULTI ANI 2010 !

27 12 2009
Giovanni il romeno

Sărbători Fericite şi un An Nou cu bucurii, sănătate şi … multe Schimbări (în bine) !

26 12 2009
danut chidon

Sarbatori fericite !

Lasă un răspuns

