Dacă n-ai fost la Mamaia

8 07 2010

Ca să fiu sincer n-am fost niciodată la Mamaia. Ştiu că va sări lumea bună-n sus că sunt oltean fără cultură generală, da’ asta-i crunta realitate: pe când eram puşti vacanţa la mare era întotdeauna adjudecată Costineştiului, ca mai apoi să mă trag mai la sud, spre Vamă, asta până când s-a umplut şi ea de manele şi gipane. De atunci mi-am imaginat în fiecare concediu că mă duc la mare…
M-a întrebat acu’ câteva zile un amic italian dacă este mare în România…Nu, nu plănuia un concediu, probabil a zis-o doar aşa, ca să găsească un subiect de discuţie, toate celelalte fiind deja epuizate, ziua de muncă abia la jumătate şi încercându-ne pe amândoi o lene teribilă. Bineînţeles că am abordat subiectul din această perspectivă, povestindu-i şi dându-i toate detaliile de care eram în stare, de parcă omu’ ar fi plecat chiar a doua zi. De Mamaia i-am spus că-i „perla” litoralului, că are telegondolă şi că-i recomandabil să o vizitezi fără să te opreşti prea mult, ca să nu ai timp să faci paritatea leu/euro şi să te prinzi că e mai scump ca la greci. Iar dacă mergi cu maşina, i-am mai sugerat, tre’ să ai pregătită o şpagă în cazul în care te opreşte poliţia – că ai număr italian! – şi să ştii cum să o oferi (aici n-am insistat prea mult că macaronarii sunt destul de dibaci la mica-nvârteală)…Ar mai fi fost şi varianta cu arătatu’ pozei lui Mazăre spunând „amico mio”, da’ e cu dus şi-ntors că dacă dai de-un gabor pedelist te arzi sigur. Singurul punct forte este că pe timpul verii, la Mamaia se reunesc cele mai tari femei din România – informaţie sigură, de netăgăduit – lucru care l-a cam pus pe gânduri pe amicul italian, făcându-l să regrete un pic faptul că-şi plătise deja concediul pe anul ăsta undeva prin Calabria. Oricum, mi-a zis, nici calabrezele nu-s rele!
Ca detaliu tehnic, i-am zis că-i mai ieftin să te cazezi la bulgari, unde pe deasupra ai şi garanţia unui duş cu apă caldă şi unde, se pare, gândacii de bucătărie şi de apartament nu cresc, fie fiindcă nu suportă clima, fie că au făcut şi vecinii contract pentru dezinsecţie, deratizare şi dezinfecţie cu Primosal. Bine, aici vor veni anumiţi comentatori să mă acuze de lipsă de patriotism, însă explicaţia este foarte simplă: spre deosebire de pliantele de promovare care-ţi promit marea cu sarea, eu risc ca amicul, la întoarcere, să-mi arate obrazul „Bine caro, tocmai cu mine ţi-ai găsit tu să îngraşi PIBul României!?”…Şi nu se face!

Cum subiecte de genul ăsta nu prea abordez eu pe blog, trebuie să fac precizarea că fabulaţia am scris-o cu dedicaţie pentru concursul iniţiat de tipul ăsta, că nu mi-a trecut deloc prin cap să-l şi câştig dar, ca măsură de precauţie, m-am gândit ce-aş putea face cu premiul: cum eu locuiesc la Torino şi vara asta nu prea pot veni în ţară, premiul ar putea fi donat în beneficiul sărmanilor afectaţi de recentele inundaţii. Sigur că oamenii ăia numai de concediu la Mamaia n-au chef acum, în schimb, cum pe aici au fost lansate câteva campanii de colectare de ajutoare pentru ei, ar putea beneficia unul dintre cei care au răspuns acestor apeluri că…dar din dar…

Acțiuni

Information

2 responses

26 10 2010
Mikele

Bunule aMIC si totodata a(L)MARE, cu o mare tristete in suflet tin sa precizez ca …..NU, cu Bulgaria lasa-ma sa NU fiu de acord cu tine, asta in cazul in care deti un ‘gipan’ sau o masina mai scumpa al carei pret sare din 5 cifre iar prima cifra e minim 3, o masina pe care o are tot romanul, macar pe desktop-ul pc-ului sau pe un perete in baie,in timp ce sta pe ‘tron’ incercand zilnic in timpul ‘meditatiei’ launtrice sa gaseasca asemari intre CALUTUL CABRA(L)T si ‘gloaba’ de nevasta-sa….. deja sunt intr-o alta telenovela, am realizat repede si de aceea revin la subiect…….NU TE SFATUIESC SA MERGI IN BULGARIA, ai doar 3,16 % sanse sa te intorci cu masina acasa, deci, fa de 2 ori 3.16 pe ideea cu Bulgaria.Ai sa-mi spui…..’E CONSTANTEAN ASTA, inteleg de ce ma sfatuieste sa merg la Mamaia’, am sa-ti raspund: ‘NU numai, dar ai vazut cat de frumoasa e sefa autoTURISMUL romanesc si apoi din ce bani sa-si asorteze nurca poaspat eutanasiata de la gatul distinctei cu pantofiorii D&G presarati cu cristale ‘CEAIKOVSKI’ :)))

3 08 2010
Andreea Dancu

Bună, felicitări pentru participarea la acest concurs.

Vă invităm și la concursul organizat de Pensiuni Vile:

Câștigă un week-end feeric pentru două persoane la vila Cristina – Mamaia Nord – Năvodari
http://pensiuni-vile.ro/concurs2.php

Lasă un răspuns

