Ţigani europeni

29 07 2010

Mulţumită conaţionalilor noştri de etnie romă, România riscă să rateze aderarea la spaţiul Schengen în martie 2011, criticile venind chiar de la principala noastră susţinătoare, Franţa. Cu alte cuvinte, cei care până mai ieri puneau presiune pe executivul român pentru a fi adoptată o legislaţie care să prevină discriminarea acestei etnii sunt aceiaşi care azi, copleşiţi şi depăşiţi ei înşişi de complexitatea problemei, ne cer să-i luăm şi să ne spălăm cu ei pe cap.

Eu nu sunt un rasist şi am căutat întotdeauna să privesc lucrurile şi din perspectiva celuilalt, convins fiind că diferenţele dintre oameni de origini şi culturi diverse se regăsesc sub acelaşi numitor comun: fiinţa umană. Cu toate acestea, n-aş putea jura cu mâna pe inimă că nu sunt, încă, sclavul anumitor prejudecăţi… Şi cum n-aş putea fi, cum mi-aş putea autoimpune să nu mi se ridice instinctiv nivelul de vigilenţă când în spatele meu, în autobuz, aud vorbindu-se ţigăneşte dacă la Torino, oraş cu circa un milion de locuitori din care doar câteva mii de nomazi, majoritatea cerşetorilor sunt ţigani, mătuşa mea a fost şmenuită, săptămâna trecută, de către ţigani, pe tramvai am surprins o ţigancă încercând să-mi şutească portmoneul, circulaţia trenurilor a fost afectată din cauza furtului cablurilor electrice de către ţigani…? Şi dacă, căutând pe Google „popolazione rrom a Torino”, rezultatele afişate pe prima pagină conduc la români? Ziceţi şi voi…!

Acțiuni

Information

3 responses

21 02 2011
zimbrul

Si iata ca am ratat intrarea din alte motive:coruptia!

29 07 2010
Epure Sergiu aka Dacic Dracon

Iar daca te iei de tigani sare UE de cur in sus cu rasismul iar asociatiile tiganilor te dau in judecata. Europa are ceea ce a cerut. Dai la tigan toata saptamana ca daca nu-i dai si duminica nu i-ai dat niciodata.

29 07 2010
Duţu Mihai

Meştere, programul de repatriere a tuciuriilor rrumâni funcţionează de mai mulţi ani şi nu are rezultate. Apoi, ai idee ce prevede tratatul Schengen? Aşa de curiozitate. Nu crezi că ratarea aderării noastre are legătură fix cu gestul marinarului de a introduce pe şest cetăţeni moldoveni în U.E. ?

Lasă un răspuns

