Matematici simple

3 03 2011

Duminica trecută, 27 februarie, la Torino s-au desfăşurat alegerile preliminarii ale Partito Democratico (PD), de centru stânga, pentru desemnarea candidatului la Primăria oraşului. Printre cei chemaţi la urne s-au numărat şi cetăţenii români rezidenţi în capitala piemonteză, în număr de circa 42.000. Dintre aceştia, se pare că doar 300 şi-au exercitat dreptul, adică un procent de 0,57% din totalul de 52.922 de voturi exprimate.

Dintre cei cinci candidaţi propuşi, trei au fost susţinuţi de organizaţii politice sau asociaţii româneşti locale: Piero Fassino – Europei per l’Italia, Davide Gariglio – Dispora Aliată Creştină, Partito Identita Romena, Asociaţia Plai, Asociaţia Ovidiu şi Asociaţia Flacăra şi, în fine, Michele Curto susţinut de Asociaţia Terra dell Fuoco.
Presupunând (prin absurd!) că toate voturile românilor ar fi venit din aceste zone, ţinînd cont de performanţele candidaţilor (Fassino – 55,28%, Gariglio – 27,39%, Curto – 4,15%) şi făcând calculele de rigoare, iată numărul de votanţi pe care a reuşit să-l coaguleze fiecare partid/asociaţie în jurul său:

Europei per l’Italia 63,67% din voturile românilor respectiv 191

La egalitate, cu un total de 31,55%, Diaspora Aliată Creştină, Partito Identita Romena, Plai, Ovidiu şi Flacăra, respectiv circa 19 votanţi din partea fiecăruia.

Asociaţia Terra dell Fuoco cu 4,78% respectiv 14 voturi

Deşi bunul simţ îmi spune că am exagerat puţin presupunând că toţi românii cu spirit civic de la Torino ar proveni doar din zona partidelor/asociaţiilor, optez pentru varianta de a le acorda credit acestora din urmă în aşteptarea viitoarelor lor declaraţii sforăitoare cu privire la miile de membri/asociaţi/susţinători!

Acțiuni

Information

5 responses

7 03 2011
Giovanni il romeno

… la rezultatele astea mă propun şi eu cu dacii mei ! ha…ha…ha…ha !
Cine ştie că nu o să reuşesc chiar să-i unesc pe toţi ? Sunt singurul care propune o… Dictatură ! … a bunului simţ, este adevărat, dar tot aia e.
…uei ! … nu vă ieşiţi din pepeni ! hahahaha

5 03 2011
Dutu Mihai

Eugen, PIR are un acord cu o formaţiune Nuovo PSI. asta la nivel naţional. era şi e normal să le dai ălora întâietate. la Torino s-a fracturat niţel comunicarea între cele 2 formaţiuni. şi da, exista posibilitatea de a da o mână de ajutor formaţiunii lui Mocanu. dar care ar fi fost rezultatul? s-ar fi recunoscut o astfel de colaborare? te asigur că nu. plus că hai să vedem dacă formaţiunea lui Mocanu va fi pe vreun afiş de-al lui Fassino. mă cam îndoiesc de asta. asta pt a nu mai vorbi de alte formaţiuni care le-ar sări în ajutor. aici nu e vorba de principii ci de prosteală şi încercarea de a prosti şi de a nu te lăsa prostit. e aiurea să-l bagi pe Caragiale într-o parodie de prost gust ca cea în care se zbate politichia rrumânească din Italia.

4 03 2011
eugenvilcu

X Mihai: Exerciţiul meu matematic a fost doar o simulare, n-am pretenţia unui adevăr absolut :)). În rest, sunt perfect de acord cu tine. De fapt, acu’ vreo’ câteva luni, atunci când PIR a venit cu propunerea unei liste comune PIR-Asociaţii, eu am spus că aş fi de acord DOAR în cazul în care ar fi fost chemate TOATE forţele politice active pe plan local. Adică ei se băteau cap în cap până reuşeau să ajungă la o formulă comună, iar noi încercam din toate puterile să-i sprijinim pe cei pe care i-au desemnat. Dar vezi, când vine vorba de orgolii şi de a împărţi tortu’ cu alţii, politicianu’ român din Italia îşi aduce brusc aminte de prinţipuri… şi ne întoarcem la eternul Caragiale! (Chiar, ce părere ai, ăştia or fi citit Caragiale?)
X Marian: Îţi dau dreptate în privinţa lui Mocanu: un tip arogant (cel puţin în privinţa mea!), care i-a abandonat imediat pe cei din sală şi inclusiv pe principala protagonistă, Daniela Condurache, pentru a fugi după Fassino… Col cazzo că o să-l voteze cineva dacă va avea tupeul să candideze!
Încă nu-mi dau seama despre cine vorbeşti de la DAC… Eu l-am văzut doar pe Igescu, pe care-l cunosc personal şi te asigur că este un tip OK. Da’ poate am pierdut ceva, cine ştie…

4 03 2011
marian

adevaru-i ca l-am vazut pe Mocanu cand l-a prezentat pe Fassino, iar la sfarsit mi-e ca i-a lins intens pe acesta si pe Corlatean ca s-a dus in urma lor ca un umil slujitor…acelasi lucru e valabil si pt tipul de la D.A.C care umil i-ar fi dus lui Corlatean si geanta…..dezgustator…

3 03 2011
Dutu Mihai

No, matematicile prezentate sunt mult mai complexe decât crezi. eu aş presupune altceva: să zicem că din partea celorlalte organizaţii româneşti nu a venit nici un vot (deci şi PIR egal 0) şi toate au venit via Mocanu. mie îmi rezultă că 300 de rrumâni votară. unde sunt restul de 700 până la 1000? sau 300 e de fapt mai mare decât 1000? sau are cineva impresia că la alegeri vor veni toţi cei 1000 de votanţi mobilizaţi de Mocanu? ceea ce e într-adevăr de mare kkt e că deşi suntem puţini reuşim să ne rupem capetele între noi, îndreptându-ne spre acelaşi nimic în care ne zbatem de ani de zile. şi ceva îmi spune că văzând modul în care participăm, un posibil loc în Parlament ne va fi oferit poate peste alte 2 mandate. oricum, vom trăi şi vom vedea. pt mine e, a fost şi va fi previzibil acest circ la care participă TOŢI REPREZENTANŢII comunităţii rotaliene. deja îmi e şi scârbă şi silă de tot ce se întâmplă.

Lasă un răspuns

