Politically correct

23 09 2011

De când cu toată dandanaua asta cu DEXul, am hotărât să renunţ la cuvântul „ţigan”, considerat peiorativ, mulţumindu-mă cu faptul că (încă) nu mi s-a impus să îi numesc „romi” (sau „rromi”, în fine!) şi, răsfoind dicţionarul, am găsit sinonimul „faraon” pe care l-am adoptat. Asta nu din răutate, ci doar fiindcă nu-mi sună bine „rom” decât dacă-i vorba de Pampero (ca să nu mai vorbim de varianta cu dublu r!) Deci, azi pe la prânz, urcând în autobuz şi zărind-o, mi-am spus imediat în gând „Uite o faraoană…” N-am apucat să-mi termin ideea că mi-a venit un damf să mă dea cu roatele-n sus: abia atunci am observat că toţi ceilalţi călători îşi puseseră nasurile la adăpost – care-n batistă, care în gulerul cămăşii. Cu o stăpânire de sine şi o eleganţă care au reuşit să mă uimească, am făcut şi eu acelaşi lucru, reuşind să respir cu economie până la următoarea staţie. Libertateeee!!! Am tras aer curat în piept şi am năvălit în primul bar, comandând o cafea doar pentru a putea merge la baie să borăsc pe săturate. Apoi, mi-am luat un alt bilet, că ăla vechi expirase, şi am aşteptat următorul autobuz rugându-mă… Ceea ce este politically correct!

Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

